Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kvalitet i alla led

Skickas följande arbetsdag

Den snabba digitala utvecklingen har skapat ett nytt affärslandskap med stora möjligheter och utmaningar för både kunder och organisationer inklusive deras leverantörer. Områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö integreras samtidigt alltmer med ett hållbart samhälle som mål och ekonomiskt starka länder som Kina och Indien satsar stort på kvalitetsutveckling. Det är därför viktigare än någonsin med ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling där varor, tjänster och upplevelser bakas ihop...

Den snabba digitala utvecklingen har skapat ett nytt affärslandskap med stora möjligheter och utmaningar för både kunder och organisationer inklusive deras leverantörer. Områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö integreras samtidigt alltmer med ett hållbart samhälle som mål och ekonomiskt starka länder som Kina och Indien satsar stort på kvalitetsutveckling. Det är därför viktigare än någonsin med ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling där varor, tjänster och upplevelser bakas ihop till erbjudanden som ska uppfylla och helst överträffa, kundernas behov och förväntningar. Boken behandlar hela kedjan från identifiering av kundbehov och utveckling av produkter till mätning av kundnöjdhet och återkoppling för att skapa förutsättningar till förbättring och förnyelse. Framställningen bygger på forskning, tillämpning och praktiska exempel och är skriven på ett lättillgängligt språk. Nya begrepp, arbetssätt och verktyg förklaras med utgångspunkt från författarnas systembegrepp Offensiv Kvalitetsutveckling. Genom sin helhetssyn på kvalitetsområdet har boken under sina trettio år varit uppskattad av både studenter vid universitet och högskolor och praktiskt yrkesverksamma. Denna starkt omarbetade upplaga illustrerar aktuell forskning och nya tillämpningar och ger exempel från privat och offentlig sektor.

Information

Författare:
Bo Bergman Bengt Klefsjö
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144151182
Utgivningsår:
1991
Revisionsår:
2021
Artikelnummer:
3441-03
Upplaga:
Tredje
Sidantal:
346

Författare

Bo Bergman

Bo Bergman är professor emeritus i kvalitetsutveckling vid Chalmers tekniska högskola i Göteborg. Dessförinnan var han under femton år professor i ...

Bengt Klefsjö

Bengt Klefsjö har varit verksam som lärare och forskare vid Luleå tekniska universitet sedan starten 1971. Han har bland annat varit professor i kv...

 ;