
Att skapa pedagogiska möten i medicin och vård
Information
Kapitelförfattare:
Språk:
SvenskaISBN:
9789144071015Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
34248-01Upplaga:
FörstaSidantal:
324Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
inkl. moms
Exkl. moms: 340 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 340 kr
Lärande inom medicin och vård erbjuder ständiga utmaningar att förstå hur kunskaper, färdigheter och förhållningssätt hos studenter, lärare, handledare och personal växer fram, utvecklas och påverkar kvaliteten i vården. Viktiga aktörer som inte alltid framhålls när det gäller utbildning är pedagogiska ledare och inte minst patienterna själva. Att skapa pedagogiska möten i medicin och vård belyser, utifrån svenska förhållanden, samtliga aktörers betydelse för utveckling av vården. Centrala te...
Läs merLärande inom medicin och vård erbjuder ständiga utmaningar att förstå hur kunskaper, färdigheter och förhållningssätt hos studenter, lärare, handledare och personal växer fram, utvecklas och påverkar kvaliteten i vården. Viktiga aktörer som inte alltid framhålls när det gäller utbildning är pedagogiska ledare och inte minst patienterna själva. Att skapa pedagogiska möten i medicin och vård belyser, utifrån svenska förhållanden, samtliga aktörers betydelse för utveckling av vården. Centrala teman i boken är att förstå drivkrafter i lärande, hur man når förståelse, hur kunnande kan bedömas och hur utbildning kan organiseras och utvecklas. Dessa teman behandlas både utifrån den som lär och den som har en undervisande eller ledande funktion. Några områden som särskilt beskrivs är samspelet mellan teoretiska och praktiska kunskaper, självstyrt lärande, verksamhetsförlagd utbildning, interprofessionell utbildning samt hur teknik och e-lärande kan användas i utbildningen. Att skapa pedagogiska möten i medicin och vård erbjuder ett bra underlag för att förstå och resonera om lärande och utbildning inom medicin- och vårdområdet samtidigt som den utmanar etablerade synsätt för att föra verksamheten framåt. Boken vänder sig till studenter, lärare och kliniska handledare såväl som vårdutvecklare och pedagogiska ledare i medicin- och vårdområdet.
StängKapitelförfattare:
Språk:
SvenskaISBN:
9789144071015Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
34248-01Upplaga:
FörstaSidantal:
324För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.