Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Dyskalkyli

- definition, diagnos och intervention

Skickas följande arbetsdag

Dyskalkyli

- definition, diagnos och intervention

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 300 kr inkl. moms
Studora e-bok 186 kr inkl. moms

Syftet med denna bok är att ge en bild av vad begreppet dyskalkyli egentligen omfattar. Ingemar sätter konsensusdokumentet ”The diagnosis and treatment of dyscalculia” (Haberstroh & Schulte-Körne 2019) i fokus för sin framställning. Dokumentet beskriver var forskningen står i dag, och det är dessutom inriktat mot den praktik som verkställer diagnos och behandling av dyskalkyli på vetenskapliga grunder. Det unika med denna bok är också att matematiklärare presenterar en metodik som visar sig...

Läs mer

Syftet med denna bok är att ge en bild av vad begreppet dyskalkyli egentligen omfattar. Ingemar sätter konsensusdokumentet ”The diagnosis and treatment of dyscalculia” (Haberstroh & Schulte-Körne 2019) i fokus för sin framställning. Dokumentet beskriver var forskningen står i dag, och det är dessutom inriktat mot den praktik som verkställer diagnos och behandling av dyskalkyli på vetenskapliga grunder. Det unika med denna bok är också att matematiklärare presenterar en metodik som visar sig vara verksam när det gäller att få en elev med dyskalkyli att bli godkänd i matematik. Eleven Emmy Olsson berättar om sin diagnos dyskalkyli. Matematikläraren Martina Östergren samt studerandeassistenten Carola Selerup Andersson redogör för hur det går till att undervisa Emmy till ett gott resultat med nya, okonventionella metoder. Bokens målgrupp är främst matematiklärare, skolledare och speciallärare.

Stäng
Information

ISBN:

9789144156583

Utgivningsår:

2023

Artikelnummer:

44979-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

174
 ;

Syftet med denna bok är att ge en bild av vad begreppet dyskalkyli egentligen omfattar. Ingemar sätter konsensusdokumentet ”The diagnosis and treatment of dyscalculia” (Haberstroh & Schulte-Körne 2019) i fokus för sin framställning. Dokumentet beskriver var forskningen står i dag, och det är dessutom inriktat mot den praktik som verkställer diagnos och behandling av dyskalkyli på vetenskapliga grunder. Det unika med denna bok är också att matematiklärare presenterar en metodik som visar sig...

Läs mer

Syftet med denna bok är att ge en bild av vad begreppet dyskalkyli egentligen omfattar. Ingemar sätter konsensusdokumentet ”The diagnosis and treatment of dyscalculia” (Haberstroh & Schulte-Körne 2019) i fokus för sin framställning. Dokumentet beskriver var forskningen står i dag, och det är dessutom inriktat mot den praktik som verkställer diagnos och behandling av dyskalkyli på vetenskapliga grunder. Det unika med denna bok är också att matematiklärare presenterar en metodik som visar sig vara verksam när det gäller att få en elev med dyskalkyli att bli godkänd i matematik. Eleven Emmy Olsson berättar om sin diagnos dyskalkyli. Matematikläraren Martina Östergren samt studerandeassistenten Carola Selerup Andersson redogör för hur det går till att undervisa Emmy till ett gott resultat med nya, okonventionella metoder. Bokens målgrupp är främst matematiklärare, skolledare och speciallärare.

Stäng
Information

ISBN:

9789144181844

Utgivningsår:

2023

Artikelnummer:

44979-SB01

Upplaga:

Första
 ;