Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Motivation för lärande

Teoretiska perspektiv och didaktiska reflektioner
Skickas följande arbetsdag

Motivation för lärande

Teoretiska perspektiv och didaktiska reflektioner

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Studiemotivation är avgörande för elevernas prestationer, välmående och fortsatta livs- och yrkesval. Trots detta har många elever låg studiemotivation eller saknar den. Lärarnas betydelse för elevernas studiemotivation är oomtvistad inom forskningen. Andra betydelsefulla faktorer för studiemotivationen är eleverna själva, kamraterna, lärmiljön och undervisningen. Motivation för lärande bygger på fyra års forskning inom området utifrån elevers, lärares och rektorers uppfattningar. Med utgångs...

Studiemotivation är avgörande för elevernas prestationer, välmående och fortsatta livs- och yrkesval. Trots detta har många elever låg studiemotivation eller saknar den. Lärarnas betydelse för elevernas studiemotivation är oomtvistad inom forskningen. Andra betydelsefulla faktorer för studiemotivationen är eleverna själva, kamraterna, lärmiljön och undervisningen. Motivation för lärande bygger på fyra års forskning inom området utifrån elevers, lärares och rektorers uppfattningar. Med utgångspunkt av läget i svensk skola belyses olika teoretiska utgångspunkter och aktuell forskning. Därefter lyfts viktiga empiriska resultat fram från aktuell forskning. Slutligen ges handfasta metodtips för lärare och elever i det praktiska arbetet. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare samt till skolledare och erbjuder konkreta didaktiska verktyg att arbeta med för att fler elever ska klara av sina studier. Boken vänder sig också till andra som vill skapa sig en förståelse för elevers skolsituation.

Information

Författare:
Göran Bostedt Lena Boström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144141336
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
43418-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
132

Författare

Göran Bostedt

Göran Bostedt är docent i statsvetenskap vid Åbo Akademi och lektor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet. Han ...

Lena Boström

Lena Boström har en fil.dr-examen från Helsingfors Universitet 2004 och är legitimerad ämneslärare i sju olika ämnen. Hon tjänstgjorde cirka tjugo ...

 ;

Studiemotivation är avgörande för elevernas prestationer, välmående och fortsatta livs- och yrkesval. Trots detta har många elever låg studiemotivation eller saknar den. Lärarnas betydelse för elevernas studiemotivation är oomtvistad inom forskningen. Andra betydelsefulla faktorer för studiemotivationen är eleverna själva, kamraterna, lärmiljön och undervisningen. Motivation för lärande bygger på fyra års forskning inom området utifrån elevers, lärares och rektorers uppfattningar. Med utgån...

Studiemotivation är avgörande för elevernas prestationer, välmående och fortsatta livs- och yrkesval. Trots detta har många elever låg studiemotivation eller saknar den. Lärarnas betydelse för elevernas studiemotivation är oomtvistad inom forskningen. Andra betydelsefulla faktorer för studiemotivationen är eleverna själva, kamraterna, lärmiljön och undervisningen. Motivation för lärande bygger på fyra års forskning inom området utifrån elevers, lärares och rektorers uppfattningar. Med utgångspunkt av läget i svensk skola belyses olika teoretiska utgångspunkter och aktuell forskning. Därefter lyfts viktiga empiriska resultat fram från aktuell forskning. Slutligen ges handfasta metodtips för lärare och elever i det praktiska arbetet. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare samt till skolledare och erbjuder konkreta didaktiska verktyg att arbeta med för att fler elever ska klara av sina studier. Boken vänder sig också till andra som vill skapa sig en förståelse för elevers skolsituation.

Information

Författare:
Göran Bostedt Lena Boström
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144183664
Utgivningsår:
2022
Artikelnummer:
43418-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Göran Bostedt

Göran Bostedt är docent i statsvetenskap vid Åbo Akademi och lektor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet. Han ...

Lena Boström

Lena Boström har en fil.dr-examen från Helsingfors Universitet 2004 och är legitimerad ämneslärare i sju olika ämnen. Hon tjänstgjorde cirka tjugo ...

 ;