Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Processorienterad elevhälsa

Leda och utveckla

Skickas följande arbetsdag

En likvärdig skola förutsätter en väl fungerande elevhälsa. Den här boken beskriver en processorienterad metod för verksamhetsutveckling i syfte att stärka elevhälsans arbete. När en verksamhet arbetar processorienterat redogör den i förväg för hur arbetsuppgifterna ska utföras och hur olika situationer ska hanteras. I elevhälsans fall stärker sådana processbeskrivningar arbetet eftersom de: utgår från elevers behov främjar likvärdighet och rättssäkerhet tillåter elevhälsans olika pro...

Läs mer

En likvärdig skola förutsätter en väl fungerande elevhälsa. Den här boken beskriver en processorienterad metod för verksamhetsutveckling i syfte att stärka elevhälsans arbete. När en verksamhet arbetar processorienterat redogör den i förväg för hur arbetsuppgifterna ska utföras och hur olika situationer ska hanteras. I elevhälsans fall stärker sådana processbeskrivningar arbetet eftersom de: utgår från elevers behov främjar likvärdighet och rättssäkerhet tillåter elevhälsans olika professioner att förstå varandras arbete samt se helheten gör det lättare att integrera elevhälsan i skolans systematiska kvalitetsarbete skapar utrymme att arbeta hälsofrämjande och förebyggande. Processorienterad elevhälsa ger praktisk vägledning för den som vill utveckla elevhälsan på en skola eller i en större skolorganisation. Boken vänder sig till skolledare och personal inom elevhälsan, men också till lärare, skolchefer, verksamhetsutvecklare och andra som arbetar med att höja kvaliteten i skolans verksamhet.

Stäng
Information

Författare:

Jonas Askne

ISBN:

9789144135649

Utgivningsår:

2020

Artikelnummer:

40664-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

160
 ;