Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Fritidshemmet och socialt lärande

med ett didaktiskt perspektiv
Skickas följande arbetsdag

Fritidshemmet och socialt lärande

med ett didaktiskt perspektiv

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Socialt lärande är en central del av fritidshemmets uppdrag, men ofta ses sådant lärande som en biprodukt till andra aktiviteter. Det förväntas då ske av sig självt, som en följd av elevernas egen interaktion. Den här boken, i motsats, anlägger ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande, med fokus på de didaktiska frågorna och hur de bildar en helhet i undervisningen. Ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande möjliggör en medveten och reflekterad undervisning, där elevers samspel och so...

Socialt lärande är en central del av fritidshemmets uppdrag, men ofta ses sådant lärande som en biprodukt till andra aktiviteter. Det förväntas då ske av sig självt, som en följd av elevernas egen interaktion. Den här boken, i motsats, anlägger ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande, med fokus på de didaktiska frågorna och hur de bildar en helhet i undervisningen. Ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande möjliggör en medveten och reflekterad undervisning, där elevers samspel och sociala relationer främjas i praktiken. I boken betonas vikten av att vara en aktiv och delaktig vuxen tillsammans med eleverna i fritidshemmets vardag. I fokus ligger ett undervisande förhållningssätt, vilket innebär att den didaktiska medvetenheten och det relationella arbetet sammanfogas. Boken vänder sig till blivande lärare i fritidshem, men kan också användas av praktiker som ett underlag för reflektion kring den egna undervisningspraktiken.

Information

Författare:
Kristina Jonsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144157061
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45027-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
128

Författare

Kristina Jonsson

Kristina Jonsson är filosofie doktor i didaktik och utbildad lärare med inriktning mot språk och språkutveckling. Hennes forskning rör fritidshemme...

 ;

Socialt lärande är en central del av fritidshemmets uppdrag, men ofta ses sådant lärande som en biprodukt till andra aktiviteter. Det förväntas då ske av sig självt, som en följd av elevernas egen interaktion. Den här boken, i motsats, anlägger ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande, med fokus på de didaktiska frågorna och hur de bildar en helhet i undervisningen. Ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande möjliggör en medveten och reflekterad undervisning, där elevers samspel och so...

Socialt lärande är en central del av fritidshemmets uppdrag, men ofta ses sådant lärande som en biprodukt till andra aktiviteter. Det förväntas då ske av sig självt, som en följd av elevernas egen interaktion. Den här boken, i motsats, anlägger ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande, med fokus på de didaktiska frågorna och hur de bildar en helhet i undervisningen. Ett didaktiskt perspektiv på socialt lärande möjliggör en medveten och reflekterad undervisning, där elevers samspel och sociala relationer främjas i praktiken. I boken betonas vikten av att vara en aktiv och delaktig vuxen tillsammans med eleverna i fritidshemmets vardag. I fokus ligger ett undervisande förhållningssätt, vilket innebär att den didaktiska medvetenheten och det relationella arbetet sammanfogas. Boken vänder sig till blivande lärare i fritidshem, men kan också användas av praktiker som ett underlag för reflektion kring den egna undervisningspraktiken.

Information

Författare:
Kristina Jonsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144182650
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45027-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Kristina Jonsson

Kristina Jonsson är filosofie doktor i didaktik och utbildad lärare med inriktning mot språk och språkutveckling. Hennes forskning rör fritidshemme...

 ;