Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Organisationer och kommunikation

Skickas följande arbetsdag

Organisationer och kommunikation

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Det här är en bok om organisationer. Om att alla organisationer har mål och syften, medlemmar, strukturer och en identitet, men att det trots det finns en hel del som skiljer dem åt. Förutsättningarna för en miljöorganisation är inte desamma som för ett företag, som i sin tur har andra förutsättningar än en region. Det här är också en bok om kommunikation. Om att organisationer använder sig av kommunikation för att samordna sina aktiviteter, påverka opinioner, bygga varumärken, rekrytera med...

Det här är en bok om organisationer. Om att alla organisationer har mål och syften, medlemmar, strukturer och en identitet, men att det trots det finns en hel del som skiljer dem åt. Förutsättningarna för en miljöorganisation är inte desamma som för ett företag, som i sin tur har andra förutsättningar än en region. Det här är också en bok om kommunikation. Om att organisationer använder sig av kommunikation för att samordna sina aktiviteter, påverka opinioner, bygga varumärken, rekrytera medlemmar och mycket annat som hör verksamheten till. Men eftersom villkoren för organisationer skiljer sig åt, skiljer sig också motiven kring hur, när, vad och med vem organisationer kommunicerar. Organisationer och kommunikation är skriven av ledande svenska forskare och handlar om våra vanligaste organisationer som myndigheter, företag och intresseorganisationer, men också hybrider som universitet, statliga bolag och nätverksrörelser. Boken vänder sig till studenter som studerar medie- och kommunikationsvetenskap men är relevant även för studenter inom företagsekonomi, offentlig förvaltning, sociologi och andra ämnen där organisationer och kommunikation är viktiga områden. Den är också läsvärd för personer som arbetar i organisationer och vill förstå förutsättningarna för sin verksamhets kommunikation.

Information

Redaktörer:
Magnus Fredriksson
Kapitelförfattare:
Rickard Andersson Johanna Arnesson Cecilia Cassinger Christina Grandien Sara Ivarsson Hogne Lerøy Sataøen Daniel Lövgren Josef Pallas Maria Sjögren Åsa Thelander
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144139739
Utgivningsår:
2021
Artikelnummer:
43125-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
292

Författare

Magnus Fredriksson

Magnus Fredriksson är docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universit...

Rickard Andersson

Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet.

Johanna Arnesson

Institutionen för kultur- och medievetenskaper, Umeå universitet.

Cecilia Cassinger

Cecilia Cassinger är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon har bland annat forskat om...

Christina Grandien

Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap, Mittuniversitetet.

Sara Ivarsson

Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.

Hogne Lerøy Sataøen

Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap, Örebro universitet.

Daniel Lövgren

Institutionen för informatik och media, Uppsala universitet.

Josef Pallas

Josef Pallas är professor vid företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet. Hans forskning fokuserar på expansion, dynamik och konsekvense...

Maria Sjögren

Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.

Åsa Thelander

Åsa Thelander (red.) är docent och lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hennes forskning...

 ;

Det här är en bok om organisationer. Om att alla organisationer har mål och syften, medlemmar, strukturer och en identitet, men att det trots det finns en hel del som skiljer dem åt. Förutsättningarna för en miljöorganisation är inte desamma som för ett företag, som i sin tur har andra förutsättningar än en region. Det här är också en bok om kommunikation. Om att organisationer använder sig av kommunikation för att samordna sina aktiviteter, påverka opinioner, bygga varumärken, rekrytera med...

Det här är en bok om organisationer. Om att alla organisationer har mål och syften, medlemmar, strukturer och en identitet, men att det trots det finns en hel del som skiljer dem åt. Förutsättningarna för en miljöorganisation är inte desamma som för ett företag, som i sin tur har andra förutsättningar än en region. Det här är också en bok om kommunikation. Om att organisationer använder sig av kommunikation för att samordna sina aktiviteter, påverka opinioner, bygga varumärken, rekrytera medlemmar och mycket annat som hör verksamheten till. Men eftersom villkoren för organisationer skiljer sig åt, skiljer sig också motiven kring hur, när, vad och med vem organisationer kommunicerar. Organisationer och kommunikation är skriven av ledande svenska forskare och handlar om våra vanligaste organisationer som myndigheter, företag och intresseorganisationer, men också hybrider som universitet, statliga bolag och nätverksrörelser. Boken vänder sig till studenter som studerar medie- och kommunikationsvetenskap men är relevant även för studenter inom företagsekonomi, offentlig förvaltning, sociologi och andra ämnen där organisationer och kommunikation är viktiga områden. Den är också läsvärd för personer som arbetar i organisationer och vill förstå förutsättningarna för sin verksamhets kommunikation.

Information

Redaktörer:
Magnus Fredriksson
Kapitelförfattare:
Rickard Andersson Johanna Arnesson Cecilia Cassinger Christina Grandien Sara Ivarsson Hogne Lerøy Sataøen Daniel Lövgren Josef Pallas Maria Sjögren Åsa Thelander
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144187662
Utgivningsår:
2021
Artikelnummer:
43125-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Magnus Fredriksson

Magnus Fredriksson är docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universit...

Rickard Andersson

Institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet.

Johanna Arnesson

Institutionen för kultur- och medievetenskaper, Umeå universitet.

Cecilia Cassinger

Cecilia Cassinger är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon har bland annat forskat om...

Christina Grandien

Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap, Mittuniversitetet.

Sara Ivarsson

Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.

Hogne Lerøy Sataøen

Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap, Örebro universitet.

Daniel Lövgren

Institutionen för informatik och media, Uppsala universitet.

Josef Pallas

Josef Pallas är professor vid företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet. Hans forskning fokuserar på expansion, dynamik och konsekvense...

Maria Sjögren

Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.

Åsa Thelander

Åsa Thelander (red.) är docent och lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hennes forskning...

 ;