Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Retorik idag

Introduktion till modern retorikteori
Skickas följande arbetsdag

Den här boken ger en levande och intresseväckande introduktion till modern retorisk teori. Den tar sin utgångspunkt i den retoriska traditionen, men har huvudfokus på retoriken i vår tid, i moderna retoriska situationer och i mediesamhället.Med hjälp av exempel från både svensk och norsk offentlighet och populärkultur presenterar författaren centrala retoriska perspektiv på kommunikation. Boken har ett utförligt register, en kort översikt över det antika retoriska systemet och en historisk öv...

Den här boken ger en levande och intresseväckande introduktion till modern retorisk teori. Den tar sin utgångspunkt i den retoriska traditionen, men har huvudfokus på retoriken i vår tid, i moderna retoriska situationer och i mediesamhället.Med hjälp av exempel från både svensk och norsk offentlighet och populärkultur presenterar författaren centrala retoriska perspektiv på kommunikation. Boken har ett utförligt register, en kort översikt över det antika retoriska systemet och en historisk översikt över nämnda personer och verk. Denna svenska utgåva är översatt från den andra norska upplagan och bearbetad efter svenska förhållanden. Boken vänder sig i första hand till studenter på grundnivå i retorik, medie- och kommunikationsvetenskap samt litteraturvetenskap och språk, men den är också intressant för den som studerar eller arbetar med marknadsföring och reklam.

Information

Författare:
Jens E. Kjeldsen
Översättare:
Sven-Erik Torhell
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144048482
Utgivningsår:
2008
Artikelnummer:
32984-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
394

Författare

Jens E. Kjeldsen

Jens Elmelund Kjeldsen arbejder som professor i retorik ved Södertörns Högskola og som professor i retorik og visuel kommunikation ved Universitete...

 ;