Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Didaktik

- flerstämmig undervisning i förskolan
Skickas följande arbetsdag

Didaktik

- flerstämmig undervisning i förskolan

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande: Del I: Underv...

I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande: Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.

Information

Redaktörer:
Ann-Christine Vallberg Roth
Kapitelförfattare:
Ylva Holmberg Camilla Löf Catrin Stensson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144137650
Utgivningsår:
2020
Artikelnummer:
40859-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
432

Författare

Ann-Christine Vallberg Roth

Ann-Christine Vallberg Roth, professor i pedagogik, Malmö universitet

Ylva Holmberg

Ylva Holmberg är universitetslektor vid Malmö universitet. Hon är disputerad i pedagogik och intresserar sig i sin forskning för musik och förskola...

Camilla Löf

Camilla Löf är universitetslektor vid Malmö universitet. Hon är disputerad i pedagogik och fokuserar i sin forskning frågor om barndom och värden...

 ;

I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande: Del I: Underv...

I den här boken presenteras redskap som stöd för flerstämmig under­visning, didaktik och didaktiskt omdöme i förskolan. Förskollärare ska göra val, men de behöver också motivera sina val i relation till vetenskapliga grunder och beprövade erfarenheter. Didaktik och ­didaktiska modeller prövas, förfinas och utvecklas i flerstämmig samverkan som inkluderar förskollärare, barn, rektorer, förvaltningsledare och forskare. Boken har en struktur bestående av sex delar enligt följande: Del I: Undervisning, didaktik och sambedömning Del II: Didaktiskt informerat undervisningsupplägg med musik i fokus Del III: Variationsteoretiskt informerat undervisningsupplägg med matematik i fokus Del IV: Poststrukturellt informerat undervisningsupplägg med ­”rytmatik” i fokus Del V: Pragmatiskt informerat undervisningsupplägg med värden i fokus Del VI: Flerstämmig didaktisk modellering – samlande avslutning riktar sig särskilt till förskollärare och förskollärarstudenter och kan med fördel vara en kursbok i förskollärarutbildning som är lämplig att återkomma till under utbildningen. Boken kan även ge inspiration till rektorer, ledare, handledare och andra som är intresserade av didaktik och undervisning i förskolan.

Information

Redaktörer:
Ann-Christine Vallberg Roth
Kapitelförfattare:
Ylva Holmberg Camilla Löf Catrin Stensson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144172729
Utgivningsår:
2020
Artikelnummer:
40859-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Ann-Christine Vallberg Roth

Ann-Christine Vallberg Roth, professor i pedagogik, Malmö universitet

Ylva Holmberg

Ylva Holmberg är universitetslektor vid Malmö universitet. Hon är disputerad i pedagogik och intresserar sig i sin forskning för musik och förskola...

Camilla Löf

Camilla Löf är universitetslektor vid Malmö universitet. Hon är disputerad i pedagogik och fokuserar i sin forskning frågor om barndom och värden...

 ;