Det spelifierade klassrummet

Skickas följande arbetsdag

285 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

I Sverige spelar åtta av tio ungdomar spel dagligen. Spelens konstruktion engagerar deltagarna så att de blir fokuserade och motiverade att klara dem. Dessa motiverande verktyg kan plockas ur spelen och användas på andra områden för att engagera elever och få dem att prestera bättre och uppleva ett tydligare sammanhang i skolan. Metoden kallas gamification, eller spelifiering. Spelifiering omger oss hela tiden utan att vi tänker på det. Det är en slags motivationsdesign som uppmuntrar oss att...

Detta är en mycket bra och välskriven bok om begreppet spelifiering/gamification. Författaren lyckas förmedla nyttan och ger konkreta tips och verktyg för att lägga upp undervisning och skapa lektioner utifrån spelifieringens teori och motiverande design.

Information

Författare:

Adam Palmquist

ISBN:

9789144119120

Utgivningsår:

2018

Artikelnummer:

39603-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

248

Författare

Adam Palmquist

Adam Palmquist är fil.mag. och leg. lärare och doktorerar i informationsteknologi med inriktning gamification/spelifiering. Adam har mångårig erfar...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer