Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Skolfrånvaro

Tidiga insatser och åtgärder

Skickas följande arbetsdag

Problematisk skolfrånvaro är numera så vanligt att nästan alla känner någon som inte klarar av att gå till skolan. Skolor, kommuner, politiker och andra som berörs av elevers frånvaro frågar sig därför: hur kunde det bli så här och vad kan vi göra åt det? Skolfrånvaro – tidiga insatser och åtgärder ger konkreta råd i det närvarofrämjande arbetet. Vad säger forskningen? Boken inleds med att ge en övergripande bild av aktuell forskning och ger exempel på andra länders åtgärder, vilka vi kan dr...

Läs mer

Problematisk skolfrånvaro är numera så vanligt att nästan alla känner någon som inte klarar av att gå till skolan. Skolor, kommuner, politiker och andra som berörs av elevers frånvaro frågar sig därför: hur kunde det bli så här och vad kan vi göra åt det? Skolfrånvaro – tidiga insatser och åtgärder ger konkreta råd i det närvarofrämjande arbetet. Vad säger forskningen? Boken inleds med att ge en övergripande bild av aktuell forskning och ger exempel på andra länders åtgärder, vilka vi kan dra lärdom av i närvaroarbetet. Vidare beskrivs främjande insatser, exempelvis ett systematiskt närvaroarbete, ökad kunskap och närvarostatistik för att identifiera skolors utvecklingsområden. Boken ger också exempel på åtgärder vid problematisk skolfrånvaro som en tydlig plan för hur eleven ska komma i kapp, en checklista och ett fokus på de olika ämnena. Skolfrånvaro – tidiga insatser och åtgärder vänder sig till rektorer, lärare, personal inom elevhälsan och övrig skolpersonal som möter elevgruppen.

Stäng
Information

Författare:

Annica Jäverby

ISBN:

9789144159065

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

45223-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

103
 ;