Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Leda språkutveckling i förskolan

Skickas följande arbetsdag

Leda språkutveckling i förskolan

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 287 kr inkl. moms
Studora e-bok 178 kr inkl. moms

Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar • motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla • hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet • vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla • hur man organiserar arbete...

Läs mer

Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar • motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla • hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet • vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla • hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet • hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden • hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen • hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen • hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete. Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.

Stäng

Boken bygger på aktuell forskning och erfarenheter från genomförda utvecklingsprojekt. [...] Ann S. Pihlgren är väldigt konkret i sin text och räds inte att ge goda tips och idéer, vilket är en stor styrka i hennes bok.

Information

Författare:

Ann S Pihlgren

ISBN:

9789144183084

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

47341-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

134
 ;

Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar • motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla • hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet • vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla • hur man organiserar arbete...

Läs mer

Hur bör rektor och huvudman agera strategiskt för att utveckla förskolans språkundervisning? I den här boken presenterar författaren teorier och exempel som bygger på genomförda och utvärderade språkutvecklingsprojekt. Boken förmedlar • motiven till att förskolan ska språkutveckla och vilka områden som är mer effektiva att utveckla • hur man undersöker sitt utgångsläge före utvecklingsarbetet • vad planer för språkundervisning och språkutveckling bör innehålla • hur man organiserar arbetet och hur förskolläraren blir navet i arbetet • hur grupper och individer agerar i utvecklingsarbeten och hur ledningen kan underlätta utvecklingen i olika skeden • hur man genom det systematiska kvalitetsarbetet kan arbeta med kontinuerlig och fortlöpande utveckling av undervisningen • hur man följer upp och utvärderar effekterna av utvecklingen • hur man går vidare efter ett utvecklingsarbete. Boken kan fungera som inledning på en längre utvecklingsresa med syftet att utveckla språkundervisningen i förskolan. Den förmedlar också kunskap och organisatoriska förutsättningar för att utveckla verksamheten vidare på andra områden.

Stäng
Information

Författare:

Ann S Pihlgren

ISBN:

9789144190990

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

47341-SB01

Upplaga:

Första
 ;