Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Framgångsfaktorer i förskolan

för ledare och medarbetare i praktiken
Skickas följande arbetsdag

Framgångsfaktorer i förskolan

för ledare och medarbetare i praktiken

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Skolforskningsinstitutet har tagit fram framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalité i förskolan. Den här boken utgår från dessa faktorer och ger ett verklighetsnära möte med förskolans arbete mot kvalité och likvärdighet genom reflektioner och erfarenheter från tre olika nivåer i styrkedjan: huvudman, rektor och förskollärare. Författarna sätter in förskolans nutida verksamhet i ett samhälls­ekonomiskt perspektiv och ställer frågan: har vi råd att i...

Skolforskningsinstitutet har tagit fram framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalité i förskolan. Den här boken utgår från dessa faktorer och ger ett verklighetsnära möte med förskolans arbete mot kvalité och likvärdighet genom reflektioner och erfarenheter från tre olika nivåer i styrkedjan: huvudman, rektor och förskollärare. Författarna sätter in förskolans nutida verksamhet i ett samhälls­ekonomiskt perspektiv och ställer frågan: har vi råd att inte satsa på de yngsta barnen? Boken är en utmärkt utgångspunkt för verksamhetsutveckling och passar därför såväl yrkesverksamma rektorer, förskollärare och barnskötare som studenter på förskollärarprogrammet. Den kan även läsas av intresserade tjänstemän, politiker och vårdnadshavare.

Utifrån Skolforskningsinstitutets sju definierade framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalitet i förskolan resonerar författarna hur dessa faktorer omsätts och prövas i praktiken på olika nivåer i förskoleorganisationen. […] Bokens disposition gör det överskådligt och enkelt att bygga upp ett förändrings- och utvecklingsarbete i hela styrkedjan från huvudman till praktik och fungerar utmärkt som ett sammanhållande kitt mellan de olika nivåerna.

Tre frågor till författarna

Läs intervjun med Marie Lindvall Wahlberg och Anne-Charlotte Carlsson där de berättar mer om sin bok. 

Läs intervjun

Information

Författare:
Marie Lindvall Wahlberg Anne-Charlotte Carlsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144155104
Utgivningsår:
2024
Artikelnummer:
44733-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
221

Författare

Marie Lindvall Wahlberg

Marie Lindvall-Wahlberg har på olika nivåer varit verksam i förskola/skola sedan 1982, varav de senaste 16 åren som chef. Parallellt med chefsuppdr...

Anne-Charlotte Carlsson

Anne-Charlotte Carlsson har mångårig erfarenhet av att vara rektor och förskollärare. Hon skriver om reflektioner och erfarenheter kring dessa roll...

 ;

Skolforskningsinstitutet har tagit fram framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalité i förskolan. Den här boken utgår från dessa faktorer och ger ett verklighetsnära möte med förskolans arbete mot kvalité och likvärdighet genom reflektioner och erfarenheter från tre olika nivåer i styrkedjan: huvudman, rektor och förskollärare. Författarna sätter in förskolans nutida verksamhet i ett samhällsekonomiskt perspektiv och ställer frågan: har vi råd att i...

Skolforskningsinstitutet har tagit fram framgångsfaktorer för att skapa en likvärdig utbildning och undervisning av hög kvalité i förskolan. Den här boken utgår från dessa faktorer och ger ett verklighetsnära möte med förskolans arbete mot kvalité och likvärdighet genom reflektioner och erfarenheter från tre olika nivåer i styrkedjan: huvudman, rektor och förskollärare. Författarna sätter in förskolans nutida verksamhet i ett samhällsekonomiskt perspektiv och ställer frågan: har vi råd att inte satsa på de yngsta barnen? Boken är en utmärkt utgångspunkt för verksamhetsutveckling och passar därför såväl yrkesverksamma rektorer, förskollärare och barnskötare som studenter på förskollärarprogrammet. Den kan även läsas av intresserade tjänstemän, politiker och vårdnadshavare.

Tre frågor till författarna

Läs intervjun med Marie Lindvall Wahlberg och Anne-Charlotte Carlsson där de berättar mer om sin bok. 

Läs intervjun

Information

Författare:
Anne-Charlotte Carlsson Marie Lindvall Wahlberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144188416
Utgivningsår:
2024
Artikelnummer:
44733-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Anne-Charlotte Carlsson

Anne-Charlotte Carlsson har mångårig erfarenhet av att vara rektor och förskollärare. Hon skriver om reflektioner och erfarenheter kring dessa roll...

Marie Lindvall Wahlberg

Marie Lindvall-Wahlberg har på olika nivåer varit verksam i förskola/skola sedan 1982, varav de senaste 16 åren som chef. Parallellt med chefsuppdr...

 ;