På torsdag 14/11 och fredag 15/11 görs inga utleveranser, på grund av inventering. Du kan beställa som vanligt från oss, men produkterna skickas inte förrän på måndag 18/11 när leveranserna kommer igång igen.

Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Maria Folke-Fichtelius

Redaktör

Maria Folke-Fichtelius (f. 1952) är fil.dr i pedagogik och verksam som lektor vid inst. för didaktik, Uppsala universitet. Hon har tidigare under många år arbetat som chefredaktör för tidningen Familjedaghem. I sin forskning har hon huvudsakligen intresserat sig för den statliga styrningen av förskolan utifrån ett läroplansteoretiskt perspektiv. Som en del av detta har hon även intresserat sig för bedömning av barn i förskolan. Ytterligare ett forskningstema är mediernas roll i utbildningspolitiken. Hösten 2008 disputerade hon med avhandlingen ”Förskolans formande – statlig reglering 1944– 2008”. Under hösten 2009 arbetade Folke-Fichtelius för Skolverket, med ett utvärderingsuppdrag rörande tillämpningen av individuella utvecklingsplaner med skriftliga omdömen i grundskolan.

Maria Folke-Fichtelius (f. 1952) är fil.dr i pedagogik och verksam som lektor vid inst. för didaktik, Uppsala universitet. Hon har tidigare under många år arbetat som chefredaktör för tidningen Familjedaghem. I sin forskning har hon huvudsakligen intresserat sig för den statliga styrningen av förskolan utifrån ett läroplansteoretiskt perspektiv. Som en del av detta har hon även intresserat sig för bedömning av barn i förskolan. Ytterligare ett forskningstema är mediernas roll i utbildningspolitiken. Hösten 2008 disputerade hon med avhandlingen ”Förskolans formande – statlig reglering 1944– 2008”. Under hösten 2009 arbetade Folke-Fichtelius för Skolverket, med ett utvärderingsuppdrag rörande tillämpningen av individuella utvecklingsplaner med skriftliga omdömen i grundskolan.