Jon Bertilsson
Redaktör
Jon Bertilsson är lektor i marknadsföring och konsumtionsforskare på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Hans forskningsintressen innefattar konsumenters varumärkesanvändning, konsumtion som ett medel för kultivering, samproduktion av varumärken och de värdeförstörande aspekterna av varumärkning. I sin forskning har han främst använt sig av kvalitativa metoder såsom netnografi, intervjuer, dokumentstudier och diskursanalys. Jon undervisar i marknadsföring och konsumtionsteori på både grundläggande och avancerad nivå.Jon Bertilsson, PhD, lecturer in marketing and consumer researcher at School of Economics and Management, Lund University.
Jon Bertilsson är lektor i marknadsföring och konsumtionsforskare på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Hans forskningsintressen innefattar konsumenters varumärkesanvändning, konsumtion som ett medel för kultivering, samproduktion av varumärken och de värdeförstörande aspekterna av varumärkning. I sin forskning har han främst använt sig av kvalitativa metoder såsom netnografi, intervjuer, dokumentstudier och diskursanalys. Jon undervisar i marknadsföring och konsumtionsteori på både grundläggande och avancerad nivå.Jon Bertilsson, PhD, lecturer in marketing and consumer researcher at School of Economics and Management, Lund University.