
Thomas Ginner
Kapitelförfattare
Th omas Ginner är fi l.dr och universitetslektor vid Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Campus Norrköping, Linköpings universitet. Han är också föreståndare för Centrum för tekniken i skolan (CETIS), ett nationellt resurscentrum för teknikämnet i skolan, samt verksam som handledare vid den Nationella forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik (FontD). Han är projektledare för ett forskningsprojekt om de historiska rötterna till tekniken i skolan.
Th omas Ginner är fi l.dr och universitetslektor vid Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Campus Norrköping, Linköpings universitet. Han är också föreståndare för Centrum för tekniken i skolan (CETIS), ett nationellt resurscentrum för teknikämnet i skolan, samt verksam som handledare vid den Nationella forskarskolan i naturvetenskapernas och teknikens didaktik (FontD). Han är projektledare för ett forskningsprojekt om de historiska rötterna till tekniken i skolan.