
Therese Kaindl
Kapitelförfattare
Therese Kaindl gick lärarutbildningen 1988–1993 i Linköping. Därefter arbetade hon sitt första läsår som lärare i Linköpings kommun. 1994 började hon arbeta på Ribbaskolan som språklärare i svenska, tyska och engelska. Intresset för skolutveckling har lett till att hon under många år varit arbetslagsledare och medlem i skolutvecklingsgruppen. Therese Kaindl är sedan juni 2016 förstelärare i ämnet svenska. Hon avlade magisterexamen våren 2015 på uppsatsen Den pedagogiska planeringen spelar roll – en enkät- och intervjustudie om elevers uppfattningar om och användande av den pedagogiska planeringen i ämnet engelska. Therese Kaindl har vid flertalet tillfällen föreläst om sina Modellskolestudier.
Therese Kaindl gick lärarutbildningen 1988–1993 i Linköping. Därefter arbetade hon sitt första läsår som lärare i Linköpings kommun. 1994 började hon arbeta på Ribbaskolan som språklärare i svenska, tyska och engelska. Intresset för skolutveckling har lett till att hon under många år varit arbetslagsledare och medlem i skolutvecklingsgruppen. Therese Kaindl är sedan juni 2016 förstelärare i ämnet svenska. Hon avlade magisterexamen våren 2015 på uppsatsen Den pedagogiska planeringen spelar roll – en enkät- och intervjustudie om elevers uppfattningar om och användande av den pedagogiska planeringen i ämnet engelska. Therese Kaindl har vid flertalet tillfällen föreläst om sina Modellskolestudier.