Stefan Szugalski
Kapitelförfattare
Stefan Szugalski är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Han forskar om ”det goda och onda företaget” och berör ämnen som Corporate Social Responsibility och kreativ reklam. Hans forskning undersöker konsumentpsykologin bakom företags ”godhet” och ”ondska” och ämnar besvara frågor som ”Är godhet en lönsam strategi?” och ”Varför väljer konsumenter onda företag?” Han har tidigare arbetat på flera varumärkes- och reklambyråer, senast som vd på reklambyrån Here Are Lions.
Stefan Szugalski är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Han forskar om ”det goda och onda företaget” och berör ämnen som Corporate Social Responsibility och kreativ reklam. Hans forskning undersöker konsumentpsykologin bakom företags ”godhet” och ”ondska” och ämnar besvara frågor som ”Är godhet en lönsam strategi?” och ”Varför väljer konsumenter onda företag?” Han har tidigare arbetat på flera varumärkes- och reklambyråer, senast som vd på reklambyrån Here Are Lions.