
Stefan Melesko
Kapitelförfattare
Stefan Melesko är ekon.dr och docent i medieekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Hans forskning rör strategistudier för medieföretag, landsortspress i Sverige och internationellt samt fusioner och förvärv inom svensk press. Han har lång ledningserfarenhet från mediebranschen som annonsdirektör, försäljningsdirektör och divisionschef (motsvarande vd) för Dagens Nyheter, vd för Saxon Förlags AB och Bonniers Affärsförlag.
Stefan Melesko är ekon.dr och docent i medieekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Hans forskning rör strategistudier för medieföretag, landsortspress i Sverige och internationellt samt fusioner och förvärv inom svensk press. Han har lång ledningserfarenhet från mediebranschen som annonsdirektör, försäljningsdirektör och divisionschef (motsvarande vd) för Dagens Nyheter, vd för Saxon Förlags AB och Bonniers Affärsförlag.