
Richard Wahlund
Kapitelförfattare
Richard Wahlund är innehavare av familjen Bonniers professur i företagsekonomi, med inriktning på media, samt prefekt för Institutionen för marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är även ansvarig för och driver forskningsprojekt vid Center for Media and Economic Psychology vid SIR. Utöver medierelaterade ämnen handlar hans forskning och publikationer om bl.a. ekonomiska beteenden, marknadskommunikation, beslutsfattande och risktagande där ekonomisk-psykologisk teoribildning utgör en sammanlänkande grund.
Richard Wahlund är innehavare av familjen Bonniers professur i företagsekonomi, med inriktning på media, samt prefekt för Institutionen för marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm. Han är även ansvarig för och driver forskningsprojekt vid Center for Media and Economic Psychology vid SIR. Utöver medierelaterade ämnen handlar hans forskning och publikationer om bl.a. ekonomiska beteenden, marknadskommunikation, beslutsfattande och risktagande där ekonomisk-psykologisk teoribildning utgör en sammanlänkande grund.