Privatperson Logga in
Ingen bild

Rauni Karlsson

Kapitelförfattare

Rauni Karlsson har många års erfarenhet som förskollärare och är verksam som universitetslektor inom förskollärarprogrammet. Hennes forskningsintressen rör barns reella inflytande i förskolans pedagogiska vardag samt hur demokrati kan gestaltas med fokus på barns samspelande processer. Framför allt är hon intresserad av frågor om hur barnens värdegemenskap kan bidra till kunskapsinnehåll i förskolans strävan mot en hållbar samhällsutveckling.

Rauni Karlsson har många års erfarenhet som förskollärare och är verksam som universitetslektor inom förskollärarprogrammet. Hennes forskningsintressen rör barns reella inflytande i förskolans pedagogiska vardag samt hur demokrati kan gestaltas med fokus på barns samspelande processer. Framför allt är hon intresserad av frågor om hur barnens värdegemenskap kan bidra till kunskapsinnehåll i förskolans strävan mot en hållbar samhällsutveckling.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer