Philip Young
Kapitelförfattare
Philip Young är projektledare för NEMO: New Media, Modern Democracy, baserad vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hans forskning fokuserar på effekterna av sociala medier på såväl public relations teori som praktik, kommunikationsetik samt representationen av public relations-branschen i skönlitteratur. Han har gedigen erfarenhet av att genomföra intervjuer, både med internationella kändisar, liksom för arbetsplatsanalyser; först som prisbelönt journalist, numer i sin roll som akademisk forskare.
Philip Young är projektledare för NEMO: New Media, Modern Democracy, baserad vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hans forskning fokuserar på effekterna av sociala medier på såväl public relations teori som praktik, kommunikationsetik samt representationen av public relations-branschen i skönlitteratur. Han har gedigen erfarenhet av att genomföra intervjuer, både med internationella kändisar, liksom för arbetsplatsanalyser; först som prisbelönt journalist, numer i sin roll som akademisk forskare.