Privatperson Logga in
Ingen bild

Kristina Holmberg

Kapitelförfattare

Kristina Holmberg är FD i musikpedagogik och har många års erfarenhet av undervisning i grundskola, gymnasieskola, högskola samt musik- och kulturskola. Kristinas forskningsintresse rör främst förutsättningarna för lärares arbete i det senmoderna samhället där vardagskultur i allt högre utsträckning tycks inta en betydelsefull position. Men intresset riktas även mot förskjutningen av kunskapsbildningen och innehållet i de så kallade estetiska ämnena, och vilka konsekvenser sådana förändringar kan få i mer övergripande och lågsiktiga perspektiv. Hon disputerade 2010 på avhandlingen Musik- och kulturskolan i senmoderniteten: reservat eller marknad? Sedan hösten 2010 arbetar Kristina i lärarutbildningen vid Högskolan i Halmstad.

Kristina Holmberg är FD i musikpedagogik och har många års erfarenhet av undervisning i grundskola, gymnasieskola, högskola samt musik- och kulturskola. Kristinas forskningsintresse rör främst förutsättningarna för lärares arbete i det senmoderna samhället där vardagskultur i allt högre utsträckning tycks inta en betydelsefull position. Men intresset riktas även mot förskjutningen av kunskapsbildningen och innehållet i de så kallade estetiska ämnena, och vilka konsekvenser sådana förändringar kan få i mer övergripande och lågsiktiga perspektiv. Hon disputerade 2010 på avhandlingen Musik- och kulturskolan i senmoderniteten: reservat eller marknad? Sedan hösten 2010 arbetar Kristina i lärarutbildningen vid Högskolan i Halmstad.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer