Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Kirsti Klette

Kapitelförfattare

Kirsti Klette är professor vid Pedagogisk Forskningsinstitutt vid Universitetet i Oslo. Hennes forskningsintressen ligger inom teman som reformpolitik, lärares arbete och klassrumsstudier. Kirsti har lett flera större nationella och nordiska forskningsprojekt där hon särskilt har undersökt hur, och i vilken grad, utbildningsreformer får konsekvenser för praxisfältet. I projekten har hon specifikt inkluderat studier av förändringar i lärarnas undervisningspraxis. Hon är bland annat redaktör för böckerna Klasseromsforskning på norsk (1998), Klasserommets praksisformer (2003) och Fag og arbeidsmåter i endring (2004). Nyligen har Kirsti avslutat en större videobaserad klassrumsstudie där man kartlade pedagogisk praxissom kan förklara de norska PISA-resultaten i läsning, matematik och naturvetenskap. En version av studien kommer att publiceras på engelska under 2010: Life in Classrooms within the area of PISA: Experiences from the Norwegian PISA+ Video Study.

Kirsti Klette är professor vid Pedagogisk Forskningsinstitutt vid Universitetet i Oslo. Hennes forskningsintressen ligger inom teman som reformpolitik, lärares arbete och klassrumsstudier. Kirsti har lett flera större nationella och nordiska forskningsprojekt där hon särskilt har undersökt hur, och i vilken grad, utbildningsreformer får konsekvenser för praxisfältet. I projekten har hon specifikt inkluderat studier av förändringar i lärarnas undervisningspraxis. Hon är bland annat redaktör för böckerna Klasseromsforskning på norsk (1998), Klasserommets praksisformer (2003) och Fag og arbeidsmåter i endring (2004). Nyligen har Kirsti avslutat en större videobaserad klassrumsstudie där man kartlade pedagogisk praxissom kan förklara de norska PISA-resultaten i läsning, matematik och naturvetenskap. En version av studien kommer att publiceras på engelska under 2010: Life in Classrooms within the area of PISA: Experiences from the Norwegian PISA+ Video Study.