Privatperson Logga in
Ingen bild

Josefine Rostedt

Kapitelförfattare

Josefine Rostedt har arbetat som förskollärare i drygt 18 år. Under tiden som förskollarare har hon fördjupat sig teoretiskt inom yrket med fristående kurser som bland annat fokuserat på ett lyssnande arbetssätt (Reggio Emilias filosofi), på naturvetenskap och fysikaliska fenomen och inte minst Learning Study som en metod som möjliggör att fokusera en lärares blick och reflektion. Hon avlade en magistersexamen i lärande under mitten av 2000 talet. D-uppsatsen fokuserades på matematik och studiens syfte var att utröna hur förskollärare arbetade med matematik i relation till styrdokument. 2012 påbörjade hon forskarutbildning inom ramen av den nationella forskarskolan: Barndom, lärande och ämnesdidaktik (FoBaSM), knuten till Linköpings Universitet, Campus Norrköping. Josefines forskningsintresse är matematik och didaktik i förskolan.

Josefine Rostedt har arbetat som förskollärare i drygt 18 år. Under tiden som förskollarare har hon fördjupat sig teoretiskt inom yrket med fristående kurser som bland annat fokuserat på ett lyssnande arbetssätt (Reggio Emilias filosofi), på naturvetenskap och fysikaliska fenomen och inte minst Learning Study som en metod som möjliggör att fokusera en lärares blick och reflektion. Hon avlade en magistersexamen i lärande under mitten av 2000 talet. D-uppsatsen fokuserades på matematik och studiens syfte var att utröna hur förskollärare arbetade med matematik i relation till styrdokument. 2012 påbörjade hon forskarutbildning inom ramen av den nationella forskarskolan: Barndom, lärande och ämnesdidaktik (FoBaSM), knuten till Linköpings Universitet, Campus Norrköping. Josefines forskningsintresse är matematik och didaktik i förskolan.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer