
Jonas Ivarsson
Kapitelförfattare
Jonas Ivarsson, fi l.dr, har en bakgrund i kognitionsvetenskap med inriktning mot kommunikation och arbetar nu vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet. Han är anställd som universitetslektor i pedagogik med särskild inriktning mot informations- och kommunikationsteknologi. Det generella forskningsintresset rör relationen mellan kognitiv eller kommunikativ utveckling och olika former av teknologier. För tillfället är han ansvarig för två forskningsprojekt inom högre utbildning där såväl examinationsformer som studenternas konkreta arbete står i fokus.
Jonas Ivarsson, fi l.dr, har en bakgrund i kognitionsvetenskap med inriktning mot kommunikation och arbetar nu vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs universitet. Han är anställd som universitetslektor i pedagogik med särskild inriktning mot informations- och kommunikationsteknologi. Det generella forskningsintresset rör relationen mellan kognitiv eller kommunikativ utveckling och olika former av teknologier. För tillfället är han ansvarig för två forskningsprojekt inom högre utbildning där såväl examinationsformer som studenternas konkreta arbete står i fokus.