
Hannele Kauppinen-Räisänen
Kapitelförfattare
Hannele Kauppinen-Räisänen arbetar som handledare för MBA avhandlingar vid Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland, och är professor i marknadsföring för INSEEC, International University of Monaco. Hennes forskning handlar om hur konsumenter upplever olika saker och i olika sammanhang, exempelvis inom områdena gästfrihet och turism, produkt och tjänsteutveckling samt hälsa och åldringsvård. Relaterat till dessa områden har hon speciellt intresserat sig för olika frågeställningar kring matupplevelser, lyxupplevelser, informationssökning, risk perception och förpacknings- och affärsdesign. Hennes forskning om färgkommunikation har belönats av förlaget Emerald.
Hannele Kauppinen-Räisänen arbetar som handledare för MBA avhandlingar vid Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland, och är professor i marknadsföring för INSEEC, International University of Monaco. Hennes forskning handlar om hur konsumenter upplever olika saker och i olika sammanhang, exempelvis inom områdena gästfrihet och turism, produkt och tjänsteutveckling samt hälsa och åldringsvård. Relaterat till dessa områden har hon speciellt intresserat sig för olika frågeställningar kring matupplevelser, lyxupplevelser, informationssökning, risk perception och förpacknings- och affärsdesign. Hennes forskning om färgkommunikation har belönats av förlaget Emerald.