
Fredrik Lange
Kapitelförfattare
Fredrik Lange är doktor i marknadsföring och arbetar på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm där han är studierektor för Handelshögskolans kandidatprogram i retail management. Hans forskning utgår från hur konsumenter agerar i köpsituationer med ett särskilt fokus på konsumenters beslut avseende var de ska handla och vad de ska handla. Han är särskilt intresserad av att förstå vilka budskap som konsumenterna är mottagliga för när de navigerar i det alltmer komplexa detaljhandelslandskapet.
Fredrik Lange är doktor i marknadsföring och arbetar på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm där han är studierektor för Handelshögskolans kandidatprogram i retail management. Hans forskning utgår från hur konsumenter agerar i köpsituationer med ett särskilt fokus på konsumenters beslut avseende var de ska handla och vad de ska handla. Han är särskilt intresserad av att förstå vilka budskap som konsumenterna är mottagliga för när de navigerar i det alltmer komplexa detaljhandelslandskapet.