
Eva Mårell-Olsson
Kapitelförfattare
Eva Mårell-Olsson är universitetslektor vid Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap vid Umeå universitet och har mångårig erfarenhet av processutveckling inom utbildningssektorn. 2012 disputerade hon i pedagogiskt arbete med avhandlingen Att göra lärandet synligt? – Individuella utvecklingsplaner och digital dokumentation. Avhandlingsstudien handlar om arbetsprocessen med elevers digitala individuella utvecklingsplaner ur ett elev-, föräldra- och lärarperspektiv. Hennes forskning fokuserar området digital dokumentation och bedömning för lärande samt hur IT kan stödja dessa processer.
Eva Mårell-Olsson är universitetslektor vid Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap vid Umeå universitet och har mångårig erfarenhet av processutveckling inom utbildningssektorn. 2012 disputerade hon i pedagogiskt arbete med avhandlingen Att göra lärandet synligt? – Individuella utvecklingsplaner och digital dokumentation. Avhandlingsstudien handlar om arbetsprocessen med elevers digitala individuella utvecklingsplaner ur ett elev-, föräldra- och lärarperspektiv. Hennes forskning fokuserar området digital dokumentation och bedömning för lärande samt hur IT kan stödja dessa processer.