
Esmail Salehi-Sangari
Kapitelförfattare
Esmail Salehi-Sangari är professor, ämnesföreträdare och avdelningschef för Avdelningen för industriell marknadsföring, e-handel och logistik vid Luleå tekniska universitet. Esmails forskning fokuserar bland annat på industriell marknadsföring, e-handel, små och medelstora företag, varumärkesstrategier och e-government. Han har en fi losofi e doktorsexamen i industriell marknadsföring och en fi losofi e doktorsexamen i e-handel. Esmail har publicerat artiklar i fl ertalet framstående tidskrift er såsom European Journal of Marketing, Industrial Marketing Management, Th e Journal of Marketing Management och International Journal of Management.
Esmail Salehi-Sangari är professor, ämnesföreträdare och avdelningschef för Avdelningen för industriell marknadsföring, e-handel och logistik vid Luleå tekniska universitet. Esmails forskning fokuserar bland annat på industriell marknadsföring, e-handel, små och medelstora företag, varumärkesstrategier och e-government. Han har en fi losofi e doktorsexamen i industriell marknadsföring och en fi losofi e doktorsexamen i e-handel. Esmail har publicerat artiklar i fl ertalet framstående tidskrift er såsom European Journal of Marketing, Industrial Marketing Management, Th e Journal of Marketing Management och International Journal of Management.