
Erik Modig
Kapitelförfattare
Erik Modig är doktor vid Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans forskning är inriktad på att undersöka beståndsdelarna i effektiv marknadskommunikation. Med utgångspunkt i konsumentpsykologi förklarar han hur kreativitet stärker varumärken samt hur företag kan maximera uppmärksamheten och optimera konverteringen av deras kommunikation. Erik är specifikt intresserad av hur varumärken kan fortsätta att uppfattas som unika och relevanta i en tid där nästan allt går att kopiera.
Erik Modig är doktor vid Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans forskning är inriktad på att undersöka beståndsdelarna i effektiv marknadskommunikation. Med utgångspunkt i konsumentpsykologi förklarar han hur kreativitet stärker varumärken samt hur företag kan maximera uppmärksamheten och optimera konverteringen av deras kommunikation. Erik är specifikt intresserad av hur varumärken kan fortsätta att uppfattas som unika och relevanta i en tid där nästan allt går att kopiera.