Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Elisabeth Högdahl

Kapitelförfattare

Elisabeth Högdahl disputerade 2003 i etnologi vid Lunds universitet. Nu arbetar hon på Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg. Hon har främst forskat om plats och platsutveckling, med fokus på frågor som makt, tillhörighet, upplevelse och berättelseproduktion. Detta har skett utifrån både nationella och internationella perspektiv, exempelvis om migration och hemkänsla. För tillfället forskar hon om hur kulturarv används för att skapa attraktivitet inom platsmarknadsföring i Skåneregionen, samt hur detta kan sättas i samband med delaktighet och mångfaldsfrågor. Hon arbetar också med hur ”kreativa zoner” i städer kan bevaras i platsutvecklingsprocesser. Hon har i sin forskning experimenterat med olika metoder, exempelvis ”gåturer” med informanter och låtit dem använda engångskameror och skriva egna berättelser. Det senare i samarbete med olika skolor i de områden som studerats.

Elisabeth Högdahl disputerade 2003 i etnologi vid Lunds universitet. Nu arbetar hon på Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg. Hon har främst forskat om plats och platsutveckling, med fokus på frågor som makt, tillhörighet, upplevelse och berättelseproduktion. Detta har skett utifrån både nationella och internationella perspektiv, exempelvis om migration och hemkänsla. För tillfället forskar hon om hur kulturarv används för att skapa attraktivitet inom platsmarknadsföring i Skåneregionen, samt hur detta kan sättas i samband med delaktighet och mångfaldsfrågor. Hon arbetar också med hur ”kreativa zoner” i städer kan bevaras i platsutvecklingsprocesser. Hon har i sin forskning experimenterat med olika metoder, exempelvis ”gåturer” med informanter och låtit dem använda engångskameror och skriva egna berättelser. Det senare i samarbete med olika skolor i de områden som studerats.