Privatperson Logga in
Ingen bild

Christian Svensson-Limsjö

Kapitelförfattare

Christian Svensson Limsjö är medievetare och filosofie doktor i tema Kommunikation. I kapitlet ”Medierna: aktörerna och strategier” diskuterar han mediebegreppet, dess relation till turism samt de mediala aktörer som finns inom turismfältet. Han visar hur medier och turism är intimt sammanlänkade och att medierade representationer av turism uppstår i ett komplext samspel mellan turismproducenter, mediebransch och allmänhet.

Christian Svensson Limsjö är medievetare och filosofie doktor i tema Kommunikation. I kapitlet ”Medierna: aktörerna och strategier” diskuterar han mediebegreppet, dess relation till turism samt de mediala aktörer som finns inom turismfältet. Han visar hur medier och turism är intimt sammanlänkade och att medierade representationer av turism uppstår i ett komplext samspel mellan turismproducenter, mediebransch och allmänhet.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer