Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Cecilia Rydlo

Kapitelförfattare

Cecilia Rydlo är leg. sjuksköterska och med.dr i vårdvetenskap. Hon arbetar som universitetslektor i vårdvetenskap, avdelningschef för vårdvetenskap och är ansvarig för sjuksköterskeprogrammet vid akademin för hälsa, vård och välfärd vid Mälardalens högskola. Cecilia Rydlo har många års erfarenhet av att utveckla högskolemässiga lärandemiljöer för studenter inom verksamhetsförlagd utbildning. Lärandemiljöer inom olika kontexter har formats utifrån en tydlig pedagogisk grund, organisation, kompetens och samverkan. Cecilia Rydlos forskning fokuserar på studenters lärande i vårdande under utbildningen till sjuksköterska. Under tre års tid har studenterna blivit intervjuade, observerade och fått skriva berättelser utifrån sina erfarenheter av vårdande. Resultatet påvisar att lärandemiljöer behöver utvecklas utifrån medvetna strategier, för att möjliggöra följsamhet och stöd till studenter med syfte att främja deras utveckling inom vårdande.

Cecilia Rydlo är leg. sjuksköterska och med.dr i vårdvetenskap. Hon arbetar som universitetslektor i vårdvetenskap, avdelningschef för vårdvetenskap och är ansvarig för sjuksköterskeprogrammet vid akademin för hälsa, vård och välfärd vid Mälardalens högskola. Cecilia Rydlo har många års erfarenhet av att utveckla högskolemässiga lärandemiljöer för studenter inom verksamhetsförlagd utbildning. Lärandemiljöer inom olika kontexter har formats utifrån en tydlig pedagogisk grund, organisation, kompetens och samverkan. Cecilia Rydlos forskning fokuserar på studenters lärande i vårdande under utbildningen till sjuksköterska. Under tre års tid har studenterna blivit intervjuade, observerade och fått skriva berättelser utifrån sina erfarenheter av vårdande. Resultatet påvisar att lärandemiljöer behöver utvecklas utifrån medvetna strategier, för att möjliggöra följsamhet och stöd till studenter med syfte att främja deras utveckling inom vårdande.