Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Cecilia Jeppsson

Kapitelförfattare

Cecilia Jeppsson är lektor vid Högskolan i Halmstad där hon undervisar i förskollärar- och lärarutbildningar. Hon har bakgrund som kulturskolelärare i bland annat träblåsinstrument och ensemble och hennes forskningsintressen rör sig främst kring kulturskola, breddat deltagande och samverkan mellan kulturskola och andra institutioner. Hennes avhandling Rörlig och stabil, bred och spetsig – Kulturell reproduktion och breddat deltagande i den svenska kultur-skolan visar att den typiska kulturskoleeleven är en svenskfödd flicka med välutbildade föräldrar och ger en bild av hur kulturskolelärare och -chefer förhåller sig till detta och till utmaningen att bredda deltagandet i kulturskolan. Bilden som växer fram handlar om såväl tradition som förnyelse som vägar till breddat deltagande. Cecilia Jeppssons forskningsintressen i relation till att bredda deltagandet i kulturskolan berör även kulturskolechefers ledarskap och kulturskolors samverkan med andra institutioner.

Cecilia Jeppsson är lektor vid Högskolan i Halmstad där hon undervisar i förskollärar- och lärarutbildningar. Hon har bakgrund som kulturskolelärare i bland annat träblåsinstrument och ensemble och hennes forskningsintressen rör sig främst kring kulturskola, breddat deltagande och samverkan mellan kulturskola och andra institutioner. Hennes avhandling Rörlig och stabil, bred och spetsig – Kulturell reproduktion och breddat deltagande i den svenska kultur-skolan visar att den typiska kulturskoleeleven är en svenskfödd flicka med välutbildade föräldrar och ger en bild av hur kulturskolelärare och -chefer förhåller sig till detta och till utmaningen att bredda deltagandet i kulturskolan. Bilden som växer fram handlar om såväl tradition som förnyelse som vägar till breddat deltagande. Cecilia Jeppssons forskningsintressen i relation till att bredda deltagandet i kulturskolan berör även kulturskolechefers ledarskap och kulturskolors samverkan med andra institutioner.