
Catharina Von Koskull
Kapitelförfattare
Catharina von Koskull är Finlands Akademis forskardoktor i marknadsföring vid CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management), Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland. Hennes forskning handlar om tjänstemarknadsföring och kundens roll i tjänsteutvecklingssammanhang. Hon är även speciellt intresserad av etnografi som forskningsmetod och vilken typ av kunskap som kan utvecklas då forskaren befinner sig på plats och undersöker fenomen på fältet i ”realtid”. Under senare tid har hon intresserat sig för emotioner inom organisationer, till exempel emotioner i tjänsteproduktion och hur emotioner inom innovationsprojekt kan påverka utvecklingen av nya tjänster.
Catharina von Koskull är Finlands Akademis forskardoktor i marknadsföring vid CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management), Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland. Hennes forskning handlar om tjänstemarknadsföring och kundens roll i tjänsteutvecklingssammanhang. Hon är även speciellt intresserad av etnografi som forskningsmetod och vilken typ av kunskap som kan utvecklas då forskaren befinner sig på plats och undersöker fenomen på fältet i ”realtid”. Under senare tid har hon intresserat sig för emotioner inom organisationer, till exempel emotioner i tjänsteproduktion och hur emotioner inom innovationsprojekt kan påverka utvecklingen av nya tjänster.