Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Catarina Player-Koro

Kapitelförfattare

Catarina Player-Koro är filosofie doktor i tillämpade informationsteknologier och universitetslektor i pedagogiskt arbete vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. För närvarande är hon projektledare för ett projekt som syftar till att undersöka förstelärare­reformen och dess effekter för matematikundervisningen. Hennes kunskaps­intresse är kritiska policystudier där informationsteknologier och då främst dess påverkan på skolans innehåll och undervisningens form och styrningen av utbildningssystemet. Hon har lång erfarenhet av att undervisa på universitetsutbildningar, framför allt inom lärarutbildningen, samt innehar en lärarexamen inom matematik och naturvetenskapliga ämnen. Catarina är aktiv i ett internationellt nätverk inom etnografisk forskning, Ethnography and Education International http://www.ethnographyandeducation.org/. Hon är också medlem i det nationella excellenscentret kring lärande och digitalisering, LinCS (lincs.gu.se).

Catarina Player-Koro är filosofie doktor i tillämpade informationsteknologier och universitetslektor i pedagogiskt arbete vid institutionen för didaktik och pedagogisk profession vid Göteborgs universitet. För närvarande är hon projektledare för ett projekt som syftar till att undersöka förstelärare­reformen och dess effekter för matematikundervisningen. Hennes kunskaps­intresse är kritiska policystudier där informationsteknologier och då främst dess påverkan på skolans innehåll och undervisningens form och styrningen av utbildningssystemet. Hon har lång erfarenhet av att undervisa på universitetsutbildningar, framför allt inom lärarutbildningen, samt innehar en lärarexamen inom matematik och naturvetenskapliga ämnen. Catarina är aktiv i ett internationellt nätverk inom etnografisk forskning, Ethnography and Education International http://www.ethnographyandeducation.org/. Hon är också medlem i det nationella excellenscentret kring lärande och digitalisering, LinCS (lincs.gu.se).