Privatperson Logga in
Ingen bild

Caroline Gustavsson

Kapitelförfattare

Caroline Gustavsson är docent i religionspedagogik och lektor i religionsdidaktik vid Stockholms universitet. Genomgående teman i Carolines forskning rör frågor om det sociala och kulturella sammanhangets betydelse när människors förståelse av livet tar gestalt samt hur människor i dag uppfattar den kristna trons relevans som tolkningsram, när de fogar samman sina erfarenheter till en för dem meningsfull helhet. Begreppet ”delaktighet” står i fokus för ett av hennes senaste projekt, vilket redovisas i boken Delaktighetens kris. Gudstjänstens pedagogiska utmaning (Artos 2016).

Caroline Gustavsson är docent i religionspedagogik och lektor i religionsdidaktik vid Stockholms universitet. Genomgående teman i Carolines forskning rör frågor om det sociala och kulturella sammanhangets betydelse när människors förståelse av livet tar gestalt samt hur människor i dag uppfattar den kristna trons relevans som tolkningsram, när de fogar samman sina erfarenheter till en för dem meningsfull helhet. Begreppet ”delaktighet” står i fokus för ett av hennes senaste projekt, vilket redovisas i boken Delaktighetens kris. Gudstjänstens pedagogiska utmaning (Artos 2016).

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer