Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Camilla Koskinen

Kapitelförfattare

Camilla Koskinen är leg. sjuksköterska inom inremedicin och kirurgi, diakonissa, magister och doktor i hälsovetenskaper och docent i klinisk vårdvetenskap vid Åbo Akademi. Hon skrev sin doktorsavhandling om lyssnande och det vårdande i lyssnande (2011) och arbetar i dag som professor vid Universitetet i Stavanger, Norge. Vårdvetenskap (caring science) utgör den teoretiska grunden i hennes forskning som beaktar de vårdvetenskapliga kärnbegreppen etik, hälsa, lidande och vårdande i förhållande till människans liv och olika hälso- och sjukvårdskontexter. Metodologiskt har hon profilerat sig inom hermeneutiken och bidragit till utvecklingen av hermeneutisk läsning och hermeneutisk applikationsforskning. Hennes forskningsprofil inbegriper också vårdvetenskapens didaktik och speciellt vårdlärares kompetens, studerandes lärande och tillägnelse av vårdvetenskap i teori och praxis.

Camilla Koskinen är leg. sjuksköterska inom inremedicin och kirurgi, diakonissa, magister och doktor i hälsovetenskaper och docent i klinisk vårdvetenskap vid Åbo Akademi. Hon skrev sin doktorsavhandling om lyssnande och det vårdande i lyssnande (2011) och arbetar i dag som professor vid Universitetet i Stavanger, Norge. Vårdvetenskap (caring science) utgör den teoretiska grunden i hennes forskning som beaktar de vårdvetenskapliga kärnbegreppen etik, hälsa, lidande och vårdande i förhållande till människans liv och olika hälso- och sjukvårdskontexter. Metodologiskt har hon profilerat sig inom hermeneutiken och bidragit till utvecklingen av hermeneutisk läsning och hermeneutisk applikationsforskning. Hennes forskningsprofil inbegriper också vårdvetenskapens didaktik och speciellt vårdlärares kompetens, studerandes lärande och tillägnelse av vårdvetenskap i teori och praxis.