Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Annika Lindström

Kapitelförfattare

Annika Lindström är gästdoktorand på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är inskriven på Psykologiska institutionen, Stockholms universitet, och är anställd på Innventia AB. I fokus för hennes forskning är hur uppmärksamhet och perception påverkar beslutsfattande i detaljhandeln ur ett kundperspektiv. Hon jobbar med en ögonrörelsekamera, vilket gör det möjligt att se vad konsumenter uppmärksammar i butiken, men även hur beslutsprocessen ser ut, utifrån till exempel hur många produkter de tittat på före köpbeslut. Även ögonrörelsedata om vad konsumenter inte ser ger ett värdefullt kunskapsbidrag om butiksutformning och marknadsföring.

Annika Lindström är gästdoktorand på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är inskriven på Psykologiska institutionen, Stockholms universitet, och är anställd på Innventia AB. I fokus för hennes forskning är hur uppmärksamhet och perception påverkar beslutsfattande i detaljhandeln ur ett kundperspektiv. Hon jobbar med en ögonrörelsekamera, vilket gör det möjligt att se vad konsumenter uppmärksammar i butiken, men även hur beslutsprocessen ser ut, utifrån till exempel hur många produkter de tittat på före köpbeslut. Även ögonrörelsedata om vad konsumenter inte ser ger ett värdefullt kunskapsbidrag om butiksutformning och marknadsföring.