
Annika Eriksson
Kapitelförfattare
Annika Eriksson är utbildad förskollärare och specialpedagog med en filosofie licentiatexamen i pedagogiskt arbete från Umeå universitet. Hon deltog 2012–2014 i den nationella forskarskolan för förskollärare: ”Utforskande lärprocesser och literacy” som en del i regeringens satsning på fortbildning av förskollärare. Den licentiatuppsats som hon slutförde inom denna forskarutbildning behandlar den betydelse förskolans förutsättningar har för vad som erbjuds barnen i förskolans verksamhet.
Annika Eriksson är utbildad förskollärare och specialpedagog med en filosofie licentiatexamen i pedagogiskt arbete från Umeå universitet. Hon deltog 2012–2014 i den nationella forskarskolan för förskollärare: ”Utforskande lärprocesser och literacy” som en del i regeringens satsning på fortbildning av förskollärare. Den licentiatuppsats som hon slutförde inom denna forskarutbildning behandlar den betydelse förskolans förutsättningar har för vad som erbjuds barnen i förskolans verksamhet.