
Susanne V Knudsen
Författare
Susanne V. Knudsen, dr. philos, professor i pedagogiska texter vid Høgskolen i Vestfold, Norge. V. Knudsens forskningsområden är genus, intersektionalitet, medier och pedagogiska texter. Hon är ordförande i IART EM, The International Association for Research on Textbooks and Education Media. Bland hennes omfattande publikationer finns till exempel: Køn i skolen. Køn, pædagogik og pædagogiske tekster (2010), Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster (redigerad tillsammans med Bente Aamotsbakken) (2010), With Gender Awareness: Improving the reading of gender in educational texts and illustrations (2010), De umulige muligheders begreb – læsning og læseren i og af ”pædagogiske tekster” (2008), Walking and wandering in a theoretical scenery – The usefulness of reader-response theories in today’s work with educational texts (tillsammans med Bente Aamotsbakken) (2009), Intersektionalitet – teoretisk inspiration til analyse af minoritetskulturer og identiteter i lærebøger, eksemplificeret ved samerne i en norsk lærebog (2007)
Susanne V. Knudsen, dr. philos, professor i pedagogiska texter vid Høgskolen i Vestfold, Norge. V. Knudsens forskningsområden är genus, intersektionalitet, medier och pedagogiska texter. Hon är ordförande i IART EM, The International Association for Research on Textbooks and Education Media. Bland hennes omfattande publikationer finns till exempel: Køn i skolen. Køn, pædagogik og pædagogiske tekster (2010), Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster (redigerad tillsammans med Bente Aamotsbakken) (2010), With Gender Awareness: Improving the reading of gender in educational texts and illustrations (2010), De umulige muligheders begreb – læsning og læseren i og af ”pædagogiske tekster” (2008), Walking and wandering in a theoretical scenery – The usefulness of reader-response theories in today’s work with educational texts (tillsammans med Bente Aamotsbakken) (2009), Intersektionalitet – teoretisk inspiration til analyse af minoritetskulturer og identiteter i lærebøger, eksemplificeret ved samerne i en norsk lærebog (2007)