Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Per Frankelius

Författare

Per Frankelius är docent vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) på Linköpings universitet. Han är medlem i Royal Economic Society och Fellow i Linnean Society of London. 2006 blev han invald ledamot i Granskningsnämnden för radio och TV. Under åren 2004-2010 var han ledamot i Entreprenörskapsforum. Frankelius var huvudsekreterare i SOU Innovativa processer (Utbildningsdepartementet) och deltog i framväxten av regeringens innovationsstrategi 2010-11 och regeringens livsmedelsstrategi (2015-). Vidare har han gjort en studie av innovationsbegreppets innebörd på uppdrag av SCB inom ramen för ett projekt beställt av näringsdepartementet. Forskningsfokus är kopplingen mellan områdena innovation, omvärldsanalys och marknadsföring. Sedan 2013 ansvarar han för projektet Grönovation som handlar om innovation inom de gröna näringarna. Bland de företag och organisationer som deltar i projektet finns SSAB, 3M, Lantmännen, Elmia, SMHI och SLU. Forskningen har publicerats genom ca 400 artiklar och böcker, däribland några utgivna av Studentlitteratur.

Per Frankelius är docent vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI) på Linköpings universitet. Han är medlem i Royal Economic Society och Fellow i Linnean Society of London. 2006 blev han invald ledamot i Granskningsnämnden för radio och TV. Under åren 2004-2010 var han ledamot i Entreprenörskapsforum. Frankelius var huvudsekreterare i SOU Innovativa processer (Utbildningsdepartementet) och deltog i framväxten av regeringens innovationsstrategi 2010-11 och regeringens livsmedelsstrategi (2015-). Vidare har han gjort en studie av innovationsbegreppets innebörd på uppdrag av SCB inom ramen för ett projekt beställt av näringsdepartementet. Forskningsfokus är kopplingen mellan områdena innovation, omvärldsanalys och marknadsföring. Sedan 2013 ansvarar han för projektet Grönovation som handlar om innovation inom de gröna näringarna. Bland de företag och organisationer som deltar i projektet finns SSAB, 3M, Lantmännen, Elmia, SMHI och SLU. Forskningen har publicerats genom ca 400 artiklar och böcker, däribland några utgivna av Studentlitteratur.