
Lisa Ain Dack
Författare
Lisa Ain Dack är medarbetare på Aporia Consulting och undervisar på masterprogrammet i pedagogik och masterprogrammet Child Study and Education vid Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto. Hon är fil.dr i utvecklingspsykologi och pedagogik och har fått ta emot University of Torontos pris för sitt arbete på lärarutbildningen. Lisa fungerar som moderator för lärgrupper för ledare i flera school districts i Ontario, leder åtskilliga forskningsprojekt med fokus på lärgrupper och medverkar i forskningsprojekt om bedömning och utvärdering. Hon arbetar också med att utvärdera program i både grundskolan och gymnasieskolan. Hon leder workshoppar om lärgrupper för ledare, professionellt lärande och datadrivna beslut för administratörer och lärare i Ontario. Tillsammans med Steven Katz har hon skrivit boken Professionsutveckling och kollegialt lärande.
Lisa Ain Dack är medarbetare på Aporia Consulting och undervisar på masterprogrammet i pedagogik och masterprogrammet Child Study and Education vid Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto. Hon är fil.dr i utvecklingspsykologi och pedagogik och har fått ta emot University of Torontos pris för sitt arbete på lärarutbildningen. Lisa fungerar som moderator för lärgrupper för ledare i flera school districts i Ontario, leder åtskilliga forskningsprojekt med fokus på lärgrupper och medverkar i forskningsprojekt om bedömning och utvärdering. Hon arbetar också med att utvärdera program i både grundskolan och gymnasieskolan. Hon leder workshoppar om lärgrupper för ledare, professionellt lärande och datadrivna beslut för administratörer och lärare i Ontario. Tillsammans med Steven Katz har hon skrivit boken Professionsutveckling och kollegialt lärande.