
Diana Laufenberg
Författare
Diana Laufenberg har de senaste tjugo åren arbetat som samhällskunskapslärare på mellan- och högstadieskolor i Wisconsin, Kansas, Arizona och Pennsylvania. För tillfället undervisar hon vid Science Leadership Academy i Philadelphia – en projektbaserad och praktikutvecklande skola med fokus på modernt lärande. I sin undervisning tar Diana tydligt avstamp i erfarenhetsbaserad undervisning, som flyttar eleverna från klassrummet och ut i den verkliga världen och sedan tillbaka igen. Innan hon började sin tjänst i Philadelphia arbetade hon i Flagstaff, Arizona, där hon var en engagerad och aktiv del av lärarkåren och där hon utsågs till Årets tekniklärare samt ingick i delstatsguvernörens särskilda förstelärarkommitté.Dianas föreläsning ”How to learn? From mistakes” går numera att se på TED.com och hennes lista över publikationer omfattar bland annat en större artikel på New York Times lärandeblogg, ett kapitel i en bok om pedagogiskt ledarskap samt en artikel i Journal of Adolescent and Adult Literacy. Tillsammans med Chris Lehmann startade Diana 2013 Inquiry Schools, en icke-vinstdrivande organisation som arbetar med att skapa och stödja undersökningsinriktade och projektbaserade lärandemiljöer som drar nytta av modern teknik. Diana sitter i styrelsen och är huvudlärare för Inquiry Schools.
Diana Laufenberg har de senaste tjugo åren arbetat som samhällskunskapslärare på mellan- och högstadieskolor i Wisconsin, Kansas, Arizona och Pennsylvania. För tillfället undervisar hon vid Science Leadership Academy i Philadelphia – en projektbaserad och praktikutvecklande skola med fokus på modernt lärande. I sin undervisning tar Diana tydligt avstamp i erfarenhetsbaserad undervisning, som flyttar eleverna från klassrummet och ut i den verkliga världen och sedan tillbaka igen. Innan hon började sin tjänst i Philadelphia arbetade hon i Flagstaff, Arizona, där hon var en engagerad och aktiv del av lärarkåren och där hon utsågs till Årets tekniklärare samt ingick i delstatsguvernörens särskilda förstelärarkommitté.Dianas föreläsning ”How to learn? From mistakes” går numera att se på TED.com och hennes lista över publikationer omfattar bland annat en större artikel på New York Times lärandeblogg, ett kapitel i en bok om pedagogiskt ledarskap samt en artikel i Journal of Adolescent and Adult Literacy. Tillsammans med Chris Lehmann startade Diana 2013 Inquiry Schools, en icke-vinstdrivande organisation som arbetar med att skapa och stödja undersökningsinriktade och projektbaserade lärandemiljöer som drar nytta av modern teknik. Diana sitter i styrelsen och är huvudlärare för Inquiry Schools.