Lägg till administratörer, lärare och elever till skolenhet.
Koppla dig till en skolenhet för att säkerställa att du får fullt stöd och tillgång till de verktyg och resurser som behövs för att effektivt kunna genomföra din undervisning.
Lägg till administratör eller lärare till skolenhet
När du loggar in i Min Bokhylla kommer du att uppmanas att ange vilken skola du arbetar på. Om du är skolenhetens första användare så kommer vi behöva verifiera ditt konto genom att skicka en verifieringslänk till den person som står angiven som kontaktperson i skolenhetsregistret. Den första läraren som godkänns för skolan får rollen administratör för skolenheten i Min bokhylla. Om det redan finns en administratör kopplad till skolenheten, då kommer din/dina kollegor att kunna ge dig tillgång till det digitala läromedlet. Det kommer stå utskrivet vem som är listad som administratör på skolenheten om du behöver komma i kontakt med dem.
Administratören ansvarar för att säkerställa att rätt personer får tillgång till skolans Min Bokhylla. Det är möjligt att lägga till eller byta administratör i efterhand. Administratören har befogenhet att godkänna lärare för skolenheten.
Med lärarbehörighet får du samma översikt som administratören, men endast administratören kan:
- Godkänna lärare
- Byta behörighet mellan Lärare och Administratör
- Ta bort lärare
Lägg till elever till en skolenhet
För att underlätta hanteringen av licenser behöver ni lägga till elever i skolenheten. Detta gör du genom att lägga till eleverna på användarsidan i Min bokhylla. Du kan välja att lägga till dina elever på tre olika sätt, du kan:
- Hämta elever
- Skapa konto
- Hämta från klassrum
Elever kan också gå med i en skolenhet/grupp själva. När läraren skapat en grupp kan eleverna använda gruppens kod eller länk.
Behöver du hjälp?
Har du inte fått svar på det du undrar så kan du alltid vända dig till vår kundservice eller någon av våra säljare.