Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Sex Sigma

Resultatorienterat förbättringsarbete
Skickas följande arbetsdag

Resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster. Sex Sigma har blivit det populäraste angreppssättet för förbättringsarbete och problemlösning i de flesta länder. Företag och andra organisationer i många olika branscher tillämpar idag Sex Sigma. Inom bl.a. tillverkningsindustri, sjukvård, bank och finans, läkemedelsindustri, transportbranschen och livsmedelsindustrin har konceptet mycket stor spridning. Både stora och små o...

Resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster. Sex Sigma har blivit det populäraste angreppssättet för förbättringsarbete och problemlösning i de flesta länder. Företag och andra organisationer i många olika branscher tillämpar idag Sex Sigma. Inom bl.a. tillverkningsindustri, sjukvård, bank och finans, läkemedelsindustri, transportbranschen och livsmedelsindustrin har konceptet mycket stor spridning. Både stora och små organisationer har med framgång valt Sex Sigma. Sex Sigma är ett strukturerat faktabaserat förbättringskoncept. Som grund införs en infra­struktur för förbättringar med tydliga roller. Berörda individer ges omfattande kompetens gällande både enkel och avancerad problemlösningsmetodik. En systematisk modell bestående av fem faser (Definiera-Mäta-Analysera-Förbättra-Styra) utgör basen för de förbättringsprojekt som drivs. Sex Sigma kännetecknas dessutom av ett mycket starkt och engagerat ledarskap. Syftet med denna bok är att ge läsaren förståelse för vad Sex Sigma är, hur de arbetssätt som Sex Sigma baseras på fungerar och hur ett program för Sex Sigma kan implementeras i en verksamhet. I boken beskrivs även de roller och kompetenser som ingår i ett Sex Sigma­program. Boken grundar sig på författarnas mångåriga erfarenhet gällande Sex Sigma och förbättringsarbete, erfarenheter från en mängd olika företag samt forskning bedriven vid Kungliga Tekniska Högskolan. Läsaren får i boken även följa hur SKF infört och utvecklat Sex Sigma till ett av de mest ambitiösa och välfungerande Sex Sigma-programmen. I denna nya utgåva har främst de delar som berör Lean och kopplingen mellan Lean och Sex Sigma fördjupats.

Information

Författare:
Lars Sörqvist Folke Höglund
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144114378
Utgivningsår:
2007
Revisionsår:
2017
Artikelnummer:
32899-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
184

Författare

Lars Sörqvist

Lars Sörqvist är teknologie doktor i kvalitet, civilingenjör och civilekonom. Han är VD för Sandholm Associates. Han har därigenom bedrivit utbildn...

Folke Höglund

Folke Höglund var tidigare kvalitetssäkringschef för SKF-koncernen. Han har haft ledande tekniska befattningar inom flera ansvarsområden i koncerne...

 ;