Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Empati

Närvaro eller metod

Skickas följande arbetsdag

Detta är en ny bok om ett ”gammalt” tema och handlar om vår empati i mötet med andra människor i allmänhet och med barn, unga och deras föräldrar i synnerhet. I den kontakten kan vår empati öppna nya dörrar och leda oss längre än någon metod eller teknik. Empati är en varm och levande kvalitet, men utmanar också våra kognitiva resurser, som förmågan till reflektion och analys. Det är lätt hänt att vi antingen blir för starkt känslomässigt engagerade, för medkännande och smittade av den andras...

Läs mer

Detta är en ny bok om ett ”gammalt” tema och handlar om vår empati i mötet med andra människor i allmänhet och med barn, unga och deras föräldrar i synnerhet. I den kontakten kan vår empati öppna nya dörrar och leda oss längre än någon metod eller teknik. Empati är en varm och levande kvalitet, men utmanar också våra kognitiva resurser, som förmågan till reflektion och analys. Det är lätt hänt att vi antingen blir för starkt känslomässigt engagerade, för medkännande och smittade av den andras känslor och upplevelser, eller att vi blir för rationella, sakliga och distan­serade. Det viktiga är vad vi gör och när vi gör det. Empati är en kvalitet som leder oss till handling och kommunikation. Det som är av betydelse och som är avgörande för graden av vår empati är om våra handlingar och vår kommunikation är till stöd och hjälp för den andra. Begreppet ”mentalisering” har efter hand förts fram som en utvidgning av empatibegreppet. Mentalitet som kvalitet är också beskrivet i boken.

Stäng
Information

Författare:

Emilie Kinge

Översättare:

Susanne Uhler

ISBN:

9789144104591

Utgivningsår:

2015

Artikelnummer:

38821-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

189
 ;