Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Strategiprocessen

- så utvecklar man rätt strategi med hjälp av hela organisationen
Skickas följande arbetsdag

Strategiprocessen

- så utvecklar man rätt strategi med hjälp av hela organisationen

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Det finns många böcker om strategi. Det beror på att strategi är viktigt, vi behöver alla höja blicken och fundera över och planera för vad vi vill åstadkomma på sikt. De allra flesta böckerna handlar om innehållet i strategin, vad som är en bra strategi. Men den här boken fokuserar på processen, hur man gör för att formulera, föra ut och genomföra den strategi man har valt. I boken beskrivs en handfast modell för strategiarbetet som kan tillämpas i alla typer av organisationer, såväl privat...

Det finns många böcker om strategi. Det beror på att strategi är viktigt, vi behöver alla höja blicken och fundera över och planera för vad vi vill åstadkomma på sikt. De allra flesta böckerna handlar om innehållet i strategin, vad som är en bra strategi. Men den här boken fokuserar på processen, hur man gör för att formulera, föra ut och genomföra den strategi man har valt. I boken beskrivs en handfast modell för strategiarbetet som kan tillämpas i alla typer av organisationer, såväl privata som offentliga. Modellen kan användas i sin helhet eller i de delar som passar den aktuella verksamheten. Bokens metoder och arbetssätt kan också fungera som inspiration vid design av den egna strategiprocessen. En viktig förutsättning för framgångsrik implementering av en ny strategi är att chefer, medarbetare och andra intressenter involveras i strategiprocessens olika faser. Denna typ av involvering har underlättats av framväxten av nya digitala verktyg för kommunikation samt en ökad digital mognad hos chefer och medarbetare.

Information

Författare:
Anders Baude Harry Wallenholm
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144159607
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45291-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
119

Författare

Anders Baude

Anders Baude är civilekonom med erfarenhet från chefsuppdrag i näringslivet och de senaste 30 åren som managementkonsult med inriktning på utveckli...

Harry Wallenholm

Harry Wallenholm är fil.kand. i psykologi, managementkonsult och ­senior partner vid konsultföretaget Implement Consulting Group i Stockholm. Han h...

 ;

Det finns många böcker om strategi. Det beror på att strategi är viktigt, vi behöver alla höja blicken och fundera över och planera för vad vi vill åstadkomma på sikt. De allra flesta böckerna handlar om innehållet i strategin, vad som är en bra strategi. Men den här boken fokuserar på processen, hur man gör för att formulera, föra ut och genomföra den strategi man har valt. I boken beskrivs en handfast modell för strategiarbetet som kan tillämpas i alla typer av organisationer, såväl privat...

Det finns många böcker om strategi. Det beror på att strategi är viktigt, vi behöver alla höja blicken och fundera över och planera för vad vi vill åstadkomma på sikt. De allra flesta böckerna handlar om innehållet i strategin, vad som är en bra strategi. Men den här boken fokuserar på processen, hur man gör för att formulera, föra ut och genomföra den strategi man har valt. I boken beskrivs en handfast modell för strategiarbetet som kan tillämpas i alla typer av organisationer, såväl privata som offentliga. Modellen kan användas i sin helhet eller i de delar som passar den aktuella verksamheten. Bokens metoder och arbetssätt kan också fungera som inspiration vid design av den egna strategiprocessen. En viktig förutsättning för framgångsrik implementering av en ny strategi är att chefer, medarbetare och andra intressenter involveras i strategiprocessens olika faser. Denna typ av involvering har underlättats av framväxten av nya digitala verktyg för kommunikation samt en ökad digital mognad hos chefer och medarbetare.

Information

Författare:
Anders Baude Harry Wallenholm
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144179599
Utgivningsår:
2023
Artikelnummer:
45291-SB01
Upplaga:
Första

Författare

Anders Baude

Anders Baude är civilekonom med erfarenhet från chefsuppdrag i näringslivet och de senaste 30 åren som managementkonsult med inriktning på utveckli...

Harry Wallenholm

Harry Wallenholm är fil.kand. i psykologi, managementkonsult och ­senior partner vid konsultföretaget Implement Consulting Group i Stockholm. Han h...

 ;