Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Organisationsförändringar och förändringsledarskap

Skickas följande arbetsdag

Organisationsförändringar och förändringsledarskap

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 400 kr inkl. moms
Studora e-bok 250 kr inkl. moms

Författaren visar i denna bok att förändring är ett generellt fenomen, och sker på många olika sätt och kan ha vitt skilda orsaker och drivkrafter. Boken bidrar också till att utveckla en konstruktiv teori om planerad organisationsförändring. Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: driv...

Läs mer

Författaren visar i denna bok att förändring är ett generellt fenomen, och sker på många olika sätt och kan ha vitt skilda orsaker och drivkrafter. Boken bidrar också till att utveckla en konstruktiv teori om planerad organisationsförändring. Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: drivkrafter, förändringens innehåll och omfattning, förändringsprocessen och förändringskontexten. Andra delen behandlar hur organisationer kan genomföra en planerad förändring. Betoningen ligger på hur de som är ansvariga för att genomföra förändringen – förändringsaktörerna – kan utnyttja olika förändringsstrategier, och hur man kan styra planerade förändringsprocesser. Författaren visar att olika förändringsstrategier och olika sätt att leda förändringen kan vara lika effektiva, men i skilda situationer. Framställningen bygger på ett tvärvetenskapligt perspektiv och grundar sig på forskning från såväl psykologi och sociologi som statsvetenskap och ekonomi. Det omfattande källmaterialet gör att boken också lämpar sig väl för dem som vill fördjupa sig ytterligare i ämnet förändring inom organisationer.

Stäng
Information

Författare:

Dag Ingvar Jacobsen

ISBN:

9789144129273

Utgivningsår:

2005

Revisionsår:

2019

Artikelnummer:

31831-03

Upplaga:

Tredje

Sidantal:

320
 ;

Författaren visar i denna bok att förändring är ett generellt fenomen, och sker på många olika sätt och kan ha vitt skilda orsaker och drivkrafter. Boken bidrar också till att utveckla en konstruktiv teori om planerad organisationsförändring. Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: dri...

Läs mer

Författaren visar i denna bok att förändring är ett generellt fenomen, och sker på många olika sätt och kan ha vitt skilda orsaker och drivkrafter. Boken bidrar också till att utveckla en konstruktiv teori om planerad organisationsförändring. Den består av två huvuddelar. Första delen behandlar frågan hur det är möjligt för organisationer att aktivt förändra sig för att kunna möta nya utmaningar som de ställs inför. Författaren presenterar en analysmodell som baserar sig på fyra element: drivkrafter, förändringens innehåll och omfattning, förändringsprocessen och förändringskontexten. Andra delen behandlar hur organisationer kan genomföra en planerad förändring. Betoningen ligger på hur de som är ansvariga för att genomföra förändringen – förändringsaktörerna – kan utnyttja olika förändringsstrategier, och hur man kan styra planerade förändringsprocesser. Författaren visar att olika förändringsstrategier och olika sätt att leda förändringen kan vara lika effektiva, men i skilda situationer. Framställningen bygger på ett tvärvetenskapligt perspektiv och grundar sig på forskning från såväl psykologi och sociologi som statsvetenskap och ekonomi. Det omfattande källmaterialet gör att boken också lämpar sig väl för dem som vill fördjupa sig ytterligare i ämnet förändring inom organisationer.

Stäng
Information

Författare:

Dag Ingvar Jacobsen

ISBN:

9789144166346

Utgivningsår:

2005

Revisionsår:

2019

Artikelnummer:

31831-SB03

Upplaga:

Tredje
 ;